Nieuws van de Week. 26 Januari 2020

Op een van de slides uit de presentatie van Mark Ritson die we hieronder bespreken bij #7, staat een wonderschone uitspraak van David Abbott: “Shit that arrives at the speed of light, is still shit”. Hier is weer de update met het laatste nieuws van deze week. Mooie zondag!

#1 a16z

De afkorting staat voor Andreessen Horowitz, een van de grootste en meest bekende venture capital investeerders als het gaat om de tech industrie. Jaarlijks organiseert a16z een summit waarin de toekomst van het internet en de overige digitale ontwikkelingen worden besproken. Ook dit jaar hebben ze alle presentaties van deze summit online gezet zodat ook de rest van de wereld kan meekijken. Heerlijke content voor de iedereen die interesse heeft in dit onderwerp. Vooral het gesprek van founder Marc Andreessen met een van de grootste denkers als het om de toekomst gaat, Kevin Kelly, is meer dan interessant.

#2 Adobe Spark

 Adobe Spark is een handige tool om social media posts, social websites en video, te produceren. Je kunt het zelfs gratis testen om een idee te krijgen wat je er allemaal mee kunt doen. Naast deze tools hebben ze een aardig verhaal gemaakt over hun visie wat de komende trends zijn voor de toepassingen van social media. Je kunt er zelfs iets lezen over wat zij benoemen als social media “first”. Social media als de branded homepage. 

#3 Journalisten ‘on stage’

We zien al langer de trend dat journalisten naast leveranciers van goede content ook als persoon steeds belangrijker worden voor de media. Noem het personal branding. Niet alleen krijgen ze meer bekendheid, ze gaan ook zelf op zoek naar een groter podium. Rutger Bregman trekt ‘as we speak’ met een theatertour door Nederland, en bijvoorbeeld Huib Modderkolk is ook vaak te vinden op de grote podia met zijn onderzoek naar de gevaren van de digitale wereld. Dit alles blijkt ook een internationale trend te zijn volgens NiemanLab. Een niet zo voor de hand liggende beweging maar als je er iets langer over nadenkt wel een logische beweging. News on stage. Misschien een idee voor de komende bedrijfsevents?

#4 Search Ads

 Het zal velen van jullie deze week zijn opgevallen dat Google de labeling van de zoekresultaten visueel heeft aangepast. Op mobile was dat vorig jaar al doorgevoerd maar voor de desktop is dat nu aangepast. De nieuwe resultatenpagina zien er visueel inderdaad een stuk strakker uit maar het verschil tussen organisch zoekresultaat en gekocht zoekresultaat is bijna niet meer te zien. Kassa dus!

#5 Gacha gacha coffee

 Nieuw! Een do-it-yourself coffeeshop. In Japan is er een nieuw koffie concept geïntroduceerd waarbij er geen medewerkers meer in de shop staan maar de klant zelf alle keuzes kan maken en ook nog verantwoordelijk is voor zijn eigen koffie. Gacha gacha coffee. 

#6 Statement T-shirt

 Wat een briljant idee. Je bent leverancier/designer van kleding. Je ziet dat steeds meer mensen uiting willen geven aan hun gevoel. Social media is naast de openbare weg een prima plek om duiding te geven aan dit gevoel. Vooral via een statement. Carlings komt dan met een t-shirt waarbij je via augmented reality je eigen statement kunt kiezen en dat meteen kan delen via je eigen social media kanalen. 

#7 Mark Ritson

Anderhalf uur lang de marketingprofessor uit Australia. Voor alle fans en liefhebbers. Wat zijn de belangrijkste factoren die de effectiviteit van marketingcommunicatie bepalen? Mark Ritson neemt je in dit videoverhaal mee in zijn gedachtegoed. En natuurlijk ontkomen we dan niet aan bekende gasten zoals Byron Sharp en Peter Field en Les Binet. En zelfs nog een stukje over lange termijn en korte termijn. Dat heeft vast iets te doen met het rechter en linker brein. 

#8 State of Mobile

 App Annie is de marktleider als het gaat om app data en in het verlengde daarvan mobile data. Dus als app annie met een rapport komt met de state of mobile in 2020 dat moeten daar vast een aantal interessante zaken uit te halen zijn. De double digit groei van tijdsbesteding aan mobile. De enorme groei van de games industrie. Een bedrag van $ 240 miljard in advertentievolume en de opkomst van streaming video. Dit en nog veel meer in dit rapport. Je kunt het ook hieronder downloaden. 


#9 Daniel Kahneman

In deze podcast of YouTube video het interview van Lex Fridman met Daniel Kahneman. System 1 and system 2 is waarschijnlijk de pavlov reactie als je de naam Kahneman hoort. En terecht. Maar deze mooie denker heeft nog veel meer te vertellen in het gesprek met Lex Fridman die overigens werkzaam is bij het MIT als researcher in human-centered AI, deep learning, autonomous vehicles & robotics. 

#10 Future me

De beste manier om aan te tonen dat de tijd sneller gaat dan je denkt is om een toekomstbrief aan jezelf te schrijven. En bepaal dan even het moment dat je in de toekomst die brief aan jezelf in je mailbox vindt. Zo leuk!

Tot volgende week!

Nieuws van de Week, 30 Juni 2024

In een nieuw jasje maar net zo waardevol. Deze week met een statement over onze samenleving en gelijke kansen. Over culturele identiteit. Een voorbeeld hoe je AI ook waardevol kunt toepassen. Een satirische kijk op Purpose. En een heel slim tooltje om beter te zoeken...

Nieuws van de Week, 2 Juni 2024

Een hele bijzondere Nieuws van de Week! Deze editie staat natuurlijk weer vol met mooie verhalen. Maar met één verhaal zijn wij wel heel erg blij. De introductie van HumanTales. Lees er alles over in deze update!  Mooie Zondag!   #1 Het grootste nieuws van de week En...

Nieuws van de Week, 24 Maart 2024

Barbie is véél meer dan je verwacht. Hoe decoderen mensen informatie? De Merkhistoricus is belangrijker dan je denkt. Schiet Barilla zijn doel voorbij? KFC als voorbeeld voor een inspirerende Brand Guide. Mr Beast en Amy Webb.  Mooie Zondag!   Het is bijna zover. Over...

Nieuws van de Week, 3 Maart 2024

Het Nieuws van deze week met: Nature vs Nurture (of toch niet?). Anders leren kijken. Alles over documentaires. Yolk en Flip als nieuwe sterren? Future 100 webinar. En over 4 weken een nieuw uiterlijk en een nieuwe naam. Mooie Zondag!   ‘Het Nieuws van de Week’ is...

Nieuws van de Week, 25 Februari 2024

Een voorjaarsvakantie update. Advertising is iets anders dan 'Purpose". Een trendrapport van TikTok. Nooit meer naar een vergadering. Verslaving als dood in de pot voor Kunst en Entertainment. We sluiten af met een verhelderende analyse van Maxime over 'Het nieuwe...

Nieuws van de Week, 11 Februari 2024

Actie=Reactie. De ultieme review. AI en cultuur. Makkelijke wijsheid voor je ogen. 20 Jaar Facebook. Uit de oude doos: Productplacement. De beste Super Bowl ads en zijn er overeenkomsten tussen LLM's en de historie van plagiaat? Mooie Zondag!   #1 Actie = Reactie:...

Nieuws van de Week, 4 Februari 2024

Het verschil tussen zien en begrijpen. Wat merken kunnen leren van Harry Mack. Daisugi als positioneringsmodel! De kosten van saaiheid. Een plan in 59 seconden. Tools voor de luie journalist. Natuurlijke intelligentie en tenslotte creativiteit. Mooie Zondag!   #1...

Nieuws van de Week, 28 Januari 2024

Medewerkers hebben ook een stem! De CEE: Chief Ecology Officer. Restaurants en Branding. The Future 100 (gelukkig toch weer verschenen). Wat we kunnen leren van de film 'Poor Thing" en 'All You Can....' als nieuw loyalty concept? Mooie Zondag!   #1 Power to the people...

Nieuws van de Week, 22 Januari 2024

Goede smaak? Blue marketing. De overeenkomst tussen een boodschappenlijst en een briefing. Wel of geen CMO? Handige journalistieke tooltjes. En een Geitje als Nederlands taalmodel. Mooie maandag.     #1 Wat heeft smaak te maken met een hype, trend en...

Nieuws van de Week, 14 Januari 2024

SIRE en Rite de Passage. Patronen van verandering. Publicis wordt heel erg persoonlijk. Niemand die het ziet. Hoe Rabbit viraal ging afgelopen week en de perfecte webpagina volgens Google. Mooie Zondag!     #1 Patronen in verandering. Deel 1: Rite de Passage In...

0 reacties

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang iedere week het Nieuws van de Week in je mail

We sturen je geen spam. Lees meer in ons privacybeleid