Nieuws van de Week. 16 Februari 2020

Big Brother is niet alleen aanwezig in China maar ook gewoon in de rest van de wereld via een eenvoudige app. Alle kennis van het MBA in One Day nu voor iedereen beschikbaar en de Body Shop die snapt wat werk kan betekenen voor mensen. Hier is weer de update met het laatste nieuws van deze week. Mooie zondag!

#1 The Daily

Ik van de grootste audio nieuwsbronnen is de The Daily. De dagelijkse podcast van The New York Times. Afgelopen maandag was er echter een uitzending die je even uit je comfortzone trekt. Er is een app, die onder andere gebruikt wordt door de Amerikaanse politie, die op basis van een foto kan vertellen wie de persoon op de foto is, waar je woont en wie je vrienden zijn. Luister en huiver. Dan hoor je ook meteen waarom The Daily zo’n succesvolle podcast is.

#2 Technology Vision 2020

Accenture heeft weer een lijvig rapport beschikbaar gesteld over de toekomst van technologie in combinatie met business. Navigeren in dit nieuwe domein is een belangrijke uitdaging voor C-suite leiders. Tot nu toe hebben bedrijven de technologische routekaart gevolgd die is opgesteld door digitale pioniers. Nu evolueert de digitale technologie van voordeel naar een basisverwachting. Noem het een categorievoorwaarde.  En dus veranderen de best practices van gisteren in de tekortkomingen van vandaag. Bedrijven moeten meer focus aanbrengen naar de persoonlijkere experience, in lijn met de verwachting. Het gevaar is echter het ontbreken van een routekaart. Het succes van de volgende generatie producten en diensten zal afhangen van het vermogen van bedrijven om de menselijke ervaring te verbeteren. Downloaden kan ook via de onderstaande button.


#3 Brand Voice

Alexa heeft een nieuwe feature voor zijn voice assistent. Ze noemen het Brand Voice. Een mogelijkheid waarmee je kunt samenwerken met het Amazon Polly-team om een ​​exclusieve, hoogwaardige, neurale tekst-naar-spraak (NTTS) te bouwen. En dat kan dus met de exclusieve stem van je eigen merk of organisatie. Luister hier maar naar Colonel Sanders van KFC. 

#4 Project Rearc

Het kraakt en het piept in de zoektocht naar een vervanging van de third-party cookie systematiek. Firefox en Safari browers blokken inmiddels de third-party cookies en Google heeft aangekondigd om binnen twee jaar ook met Chrome deze cookies te blokkeren. Maar hoe kunnen we dan de goede doelgroepen blijven vinden zeker in het licht van alle bestaande en toekomstige privacy reguleringen? Het IAB (Internet Advertising Bureau) komt nu met voorstellen waarbij alle betrokken partijen gezamenlijk gaan optrekken om een nieuwe “identifier” te gaan ontwikkelen. Het project heet Rearc. Oftewel; re-architecture ongeveer alles wat we nu doen. Best een uitdaging. Wil je nog even weten wat third-party cookies zijn dan is hier een handige tutorial. Krijg je meteen een beeld hoe advertenties je “volgen” over het internet. 

#5 Streaming Video

Nielsen publiceerde de kijkcijfers van streaming video op het tv-scherm in de US. Niet alleen kijken ze daar streaming video op de smartphone maar steeds meer op het grote tv-scherm. Inmiddels is dat al bijna 20% van kijktijd. En de winnaar van deze streaming video is Netflix. Het is al groot maar wordt nog steeds groter. YouTube is de nummer 2 en Hulu de nummer drie. Amerikanen hebben gemiddeld tussen de 1 en 3 betaalde abonnementen op een streaming dienst. Jongeren wat meer en ouderen wat minder. Peter Katsingris, Nielsen’s senior vice president of audience insights maakt dan ook de volgende opmerking: “Make no mistake, the proliferation of on-demand streaming services is the most profound media disruption of the last half-century”. 

#6 The Body Shop

 Iedereen die de Tegenlicht uitzending “Het Rendement van Geluk” heeft gezien weet dat Greyston Bakery het principe van “Open Hiring” hanteert. Oftewel, geen cv, geen vragenlijst, geen factcheck, als er een vacature is en jij staat bovenaan de lijst dan kan je aan de slag. Het goede nieuws is dat The Body Shop deze filosofie heeft overgenomen. Ook daar is nu een systeem van Open Hiring. En guess what, het personeelsverloop daalde van 43% in december 2018 naar 16% in december in 2019.

#7 MBA in One Day

Voor iedereen die ooit naar een uitvoering van MBA in One Day had willen gaan maar waar het er nooit van is gekomen kan nu toch het hele verhaal volgen. Want na 16 jaar en 22.435 deelnemers stopt MBA in één dag. Maar zoals ze zelf zeggen gaat de schatkamer van Ben Tiggelaar open voor iedereen. Alles is nu voor iedereen beschikbaar. Wat een prachtig idee. Dus doe er je voordeel mee. (Dank Upstream voor de tip)

#8 Mediagebruik 5-15 jarigen

 De Engelse Ofcom is een beetje te vergelijken met het Nederlandse Commissariaat voor de Media. Jaarlijks doen zij onderzoek naar het mediagebruik door kinderen in de leeftijd van 5-15 jaar en via hun ouders naar kinderen van 3-4 jaar. Het is natuurlijk geen Nederland maar het geeft wel een mooi beeld van het mediagebruik. De belangrijkste zaken: De helft van alle 10-jarigen hebben een smartphone, smartspeaker gebruik is groter dan radio, er wordt meer gekeken naar video-on-demand dan naar live televisie. TikTok en Twitch groeien hard en influencers die in de buurt wonen worden steeds belangrijker. Download via onderstaande link.


#9 Slick en Stoop

 Nieuwsbrieven. Wie heeft zich niet aangemeld voor een fors aantal van die wekelijkse of dagelijkse updates. Maar die komen dan allemaal in je inbox terug tussen de rest van je mail. En hoe kom je er dan weer vanaf als het toch niet is wat je ervan verwacht. Daar zijn nu handige oplossingen voor. Je laat ze allemaal binnenkomen via Slick of via Stoop. Lekker handig op je smartphone en als je er dan weer vanaf wilt gewoon even op unsubscribe drukken. Heb je meteen een schone inbox. 

#10 Roam

 We maken allemaal wel eens aantekeningen of highlights bij het lezen van een artikel of een boek. Als je die dan later terugkijkt weet je vaak niet meer waarom je die aantekening hebt gemaakt. De context van die aantekening is dan vaak verdwenen. Hoe kan je nu toch zorgen dat je al deze interessante informatie op goede manier kan rubriceren. Daarvoor is er nu Roam. Het is even wat werk maar als je het snapt dan bouw je eigenlijk aan je meest persoonlijke wiki. Om je eerste stappen te zetten is hier een beginner’s guide

Tot volgende week!

Nieuws van de Week, 17 Oktober 2021

Een echte Vooraper, Web3, meespelen in optreden van je favoriete artiest in een Music Metaverse, Squid Game en een Shazam voor Fashion. Mooie zondag.  #0 Het Nieuws van de Week op Clubhouse Branded Entertainment X Insight&Connect. Vers uit de oven en nog warm. De...

Nieuws van de Week, 10 Oktober 2021

Podcast 3.0, de groeiende impact van virtuele influencers, badvertising, hoe ontdek je een trend, kleding huren, mentale ontregelingen en nog een beetje Metaverse. Mooie zondag.  #0 Het Nieuws van de Week op Clubhouse Branded Entertainment X Insight&Connect. Vers...

Nieuws van de Week, 3 Oktober 2021

Hoe ervaren wij het internet anno 2021? 1 Miljard maandelijkse gebruikers voor TikTok, je identiteit ontdekken via een game, de meeste effectiviteit halen uit Marketing en nog een beetje Metaverse. Mooie zondag.  #0 Het Nieuws van de Week op Clubhouse Branded...

Nieuws van de Week, 19 September 2021

Zijn we al in de Metaverse? Branded Banking. Social Capital, Utility and Entertainment als model voor social success. Drone Awards en interactieve podcast toepassingen uit China. Mooie zondag.  #0 Het Nieuws van de Week op Clubhouse Branded Entertainment X...

Nieuws van de Week, 12 September 2021

The Matrix maakt zijn naam waar. Byron Sharp over stoppen met adverteren. Creators als onderdeel van het merk. Weer een nieuwe “smart glass” en 1000 mooie dromen. Mooie zondag.  #0 Het Nieuws van de Week op Clubhouse Branded Entertainment X Insight&Connect. Vers...

Nieuws van de Week,4 September 2021

De week van de Metaverse. Waar virtueel en real-life samenkomen. Echt, Nep of Net Echt? En natuurlijk ook nog een paar nieuwe ontwikkelingen. Mooie zondag.  #0 Het Nieuws van de Week op Clubhouse Branded Entertainment X Insight&Connect. Vers uit de oven en nog...

Nieuws van de Week,29 Augustus 2021

Het nieuwe ABCDE van Marketing, het nieuwe social, natuurlijk audio en meer toepassingen voor de smartphonecamera van Snap.Kortom, we zijn er weer. Mooie zondag.  #0 Het Nieuws van de Week op Clubhouse Branded Entertainment X Insight&Connect. Vers uit de oven en...

Nieuws van de Week,11 Juli 2021

De Shopping Future, het belang van een community, BookTok, 3D billboards en een beetje “domme” actie. Dit en nog veel meer in deze Nieuwsupdate. De volgende update verschijnt over 6 weken. Dus mooie zondag en bovenal mooie vakantie.  #0 Het Nieuws van de Week op...

Nieuws van de Week, 4 Juli 2021

Social on the move, de 11 beste webdesigns van 2021 (tot nu toe), een halfbakken standaard en alles wat je moet weten over de mogelijkheden van online presentaties. Dit en nog veel meer in deze Nieuwsupdate. Mooie zondag.  #0 Het Nieuws van de Week op Clubhouse...

Nieuws van de Week, 27 Juni 2021

Nog meer social audiomogelijkheden. Positief nieuws over tech. Een wereld zonder email. En opnieuw een nieuwe consumentvriendelijke zoekmachine. Dit en nog veel meer in deze Nieuwsupdate. Mooie zondag.  #0 Het Nieuws van de Week op Clubhouse Branded Entertainment X...

0 reacties

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang iedere week het Nieuws van de Week in je mail

We sturen je geen spam. Lees meer in ons privacybeleid